onsdag den 11. maj 2011

Jo jo, den virker skam!

 Jo jo, den virker skam! Igår bagte drengene og jeg pizza snegle, pølsebrød og hindbær snitter på lidt over en time og det er det jeg normalt plejer og bruge en søndag formiddag på:0) Det er let sm ingenting og kan da slet ikke forstå den har kunne undværes, den dejlige KitchenAid...
 Der findes et hav af opskrifter på hindbær snitter og jeg har prøvet rigtig mange forskellige, mn nu har jeg altså lavet min helt egen opskrift og deler den med jer herunder hvis nogen skulle have lyst og prøve.

125 g. smør
3/4 dl. sukker
4 dl. mel
1/2 dl. mælk
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vaniliesukker
2 spsk. fløde

Bland mel, sukker, bagepulver og smør. Tilsøt sukker, mælk, fløde og vaniliesukker og rør dejen godt sammen. Rul dejen ud i 2 lige store baner og smør et lag hindbær syltetøj på den ene bane hvorefter den anden bane ligges ovenpå. 
Bages i forvarmet ovn ved 200 grader ca. 30-35 min. Først når kagen er helt afkølet kan der kommes hvidt glasur og krymmel på.

Tak for besøget og på gensyn;0)

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det ser fantastisk ud. Tillykke med dyret, jeg er vildt misundelig ;)

Marianne sagde ...

Gad altså godt at være gæst hos dig lige nu.
Klem MARIANNE

Donna sagde ...

Wow lækkert, og rigtig hyggeligt at drengene er med.

Kunne godt forestille mig at det er nemt, sådan en maskine står også øverst på min ønskeseddel!!

Hellemor sagde ...

Tillykke med din nye maskine. Hvor er den fed og det er da endnu bedre at den også er fantastisk.

Dit bagværk er super lækker ud og mange tak for opskriften på hindbærsnitter. Den skal da prøves. Ane er vild med hindbærsnitter.

Janne sagde ...

Sikke lækre ting. Selvfølgelig går det meget lettere med en smuk og funktionel køkkenmaskine. Tillykke med den.