mandag den 24. maj 2010

Æbleblomster og basilikum

Først et billede af frisk basilikum... Mærkeligt? Måske for andre, men jeg elsker nye friske krydderurter. Desværre holder de sig ikke så længe indendørs, så nu har jeg lavet en lille krydderurte have på terassen;0)
Også til et billede af mine dejlige smukke æbleblomster. Dem har i vist set hver eneste år på denne årstid siden jeg fik blog, men jeg elsker dem og nyder det hver eneste gang jeg står i køkkenet og kigger ud i haven. Det minder mig om da Micki kom til verden. Dengang havde vi et ananas æbletræ i forhaven ved vejen der hvor der blev parkerings plads til butikken. Da jeg tog på sygehuset var blomsterne ikke sprunget ud, men da vi en uge efter kom hjem var der de smukkeste hvide blomster overalt på træet. Sikke en velkomst! Det slår enhver buket:0) De 3 æbletræer vi har tilbage i haven 3 forskellige slags, men de er alle med lyserøde blomster. (hvilke jo slet ikke gør noget)
Den dejlige forlængede weekend er ved og være overstået og sikke fantastisk vejr vi har haft. Vi har nydt det i fulde drag og jeg har fået en MASSE farve:0) Der er blevet grillet og gået en masse dejlige lange ture og har haft besøg i campingvognen. I ugen der kommer skal vi fejre vores mindstemand Micki som fylder 9 på onsdag og de næste par weekender skal gå med at fejre fødselsdag og ellers skal der haves styr på ferien som er lige rundt hjørnet. Der skal købes ny kuffert, solcreme osv...

1000 tak for besøget og forsat dejlig 2. pinsedag!

3 kommentarer:

Netti sagde ...

Ja æbleblomter bliver man ikke trær af :) Rigtig god ferie til jer lige om lidt :)

Anonym sagde ...

Mærkelig fordi du skriver om krydderurter?! Næh bestemt ikke....jeg eeeelsker også friske krydderurter..og i år har vi sået en masse forskellige i haven. I øjeblikket henter jeg massevis af bredbladet persille ind i køkkenet...mums. Basilikum har jeg også sået. I må nyde den sidste pinsedag.

Linda sagde ...

Tak i lige måde, de er så smukke dine æbelblomster. Det er en skam at det er så kort en fornøjelse, at man kan nyde dem. Den svaghed du har for krydderurter, den er du ikke alene om. Jeg glæder mig til at plante mine til i drivhuset.